100 város

Külföldi városok élményei földön, vízen, levegőben

6 lehetőség, hogy kijuss a budapesti reptérre

2018. október 30. 17:38 - 100VárosKrisz

bud_utazas_repterre.jpg

Sokszor kérdezik tőlünk ismerőseink, hogy hogyan jutunk ki a budapesti reptérre az utazásaink alkalmával. Felmerül a lassú és körülményes BKK járat, vagy a horror árú megoldásnak gondolt közvetlen reptéri parkolás. Kipróbáltuk már szinte az összeset. Most bemutatunk nektek 6 lehetőséget, ahogyan ki (vagy vissza) tudtok jutni a Liszt Ferenc repülőtérre. Van egy, ami nagyon bevált a jellemzően rövid útjainkhoz.

A klasszikus 200E

A legkézenfekvőbb megoldás, valószínűleg mindannyian ismeritek. Kőbánya-Kispestről forgalomtól függően egy 20-25 perces túra egy nem túl érdekes útvonalon. A buszok néha zsúfoltak, néha sikerül elcsípni egy-egy szinte teljesen üreset. Gyakran jár, a célnak megfelel és olcsó. Előre váltott vonaljeggyel 350 Ft. Bérlettel, napijeggyel, egyebekkel benne van az árban, nem kell érte külön fizetnünk, mint néhány más városban.

Tömegközlekedve a belvárosból

Egy lassan 1,5 éves újdonságról van szó: a Deák térről induló 100E járatról, ami ezen kívül csak két, a Deák térhez közeli megállóban: az Astorián és a Kálvin téren áll meg. Első ránézésre egyszerűnek tűnhet, de nem feltétlenül busszal a legkényelmesebb kikeveredni a belvárosi forgatagból, illetve jellemzően nagyon tele is vannak ezek a buszok. Ezekre a buszokra külön jegy váltása szükséges, a Repülőtéri vonaljegy  ára 900 Ft / út. A jegy megvásárolható minden BKK Ügyfélközpontban, -pénztárban vagy BKK-automatából. Figyelembe véve a belvárosi indulást, ez még mindig teljesen versenyképes ár. Olcsóbban csak a M3 metró és az említett 200E busz visz ki a 2-es terminálhoz.

Szerencsére ezeknek a buszoknak a legtöbbje már kapott "Airport Bus" matricázást, így a Budapesten nem mindennap tömegközlekedőknek is talán könnyebb megtalálniuk ezeket a járatokat.

Nyugat-Európai buszos élmény

Bár kevesen tudják, de a Flibco üzemeltet reptéri transzfer járatokat a budapesti reptéren. Kora reggeltől éjszakáig fél óránként indulnak mindkét irányba, és az on-line rendszerben jelenleg 9 EUR-ért látható jegy. Tehát nagyjából 3000 Ft, egy menetrend szerint kb. 70 perces útért. Megállók a városban: Népliget, Keleti pu., Nyugati pu., Déli pályaudvar és a Deák tér.

Mi még nem próbáltuk őket Budapesten, de Brüsszel Charleroi reptérről velük utaztunk Luxembourgba és Brüsszel belvárosába is. Mindkét alkalommal egészen kellemes és kényelmes utazási élményben volt részünk.

Taxi

Sok esetben egy út felér egy komplett oda-vissza repjegy árával. Mi csak kivételes esetben, vészhelyzetben használjuk. Inkább repjegyet veszünk az árából. :) Belvárosból 7000 - 10000 Ft egy út. Ha többen vagytok, már jobban megéri: 2000 Ft / fő négy utas esetében már vállalhatóbb. Budapesten jelenleg nincs külön reptéri tarifa, ezért ugyanúgy távolság és idő alapon fogsz fizetni, mint bármilyen más taxis út esetében.

Reptéri parkolás

Ehhez persze már saját autó szükséges és nem is túl olcsó. Az árak attól függnek, hogy a terminálhoz mennyire közel levő parkolót választasz. On-line tudsz foglalni a reptér honlapján. Jelenleg, ha a parkolás ideje 3 napon belül marad (értsd: 3*24 órán belül), az ár 5000 Ft, ha a 3*24 órán túlcsúszol, a legolcsóbb módon is 5700 Ft a parkolási díj. Ez a parkoló a termináltól kb. 10 perc sétára van, amely egy hajnali indulásnál/érkezésnél a hidegebb időszakokban kifejezetten kellemetlen tud lenni a csípős hideg miatt. Viszont a terminálhoz legközelebbi parkolóban már 12400 Ft-ért is lerakhatod az autódat. Néha lehet találni akciós kuponkódokat bizonyos időszakokra (pl. Valentin nap környékén) a Budapest Airport Facebook oldalán, de megfigyeléseink szerint ez is egyre ritkább. Valószínűleg a növekvő utasforgalomnak köszönhetően egyébként is nagyon hamar betelnek a parkolók.

A győztes: reptér környéki parkolás transzferrel

Ebben az esetben nem a reptéren parkolsz, hanem 2-3 km-re tőle egy magán parkolókban, ahonnan kisbusszal visznek ki a parkolóba való érkezésedet követően azonnal. Visszaérkezéskor felhívod a parkolót és jó esetben pár perc múlva, legrosszabb esetben 10-15 perc múlva ott van érted ugyanaz a kisbusz, ami kihozott. Kis idő múlva pedig már a saját autódban ülsz. Extraként néhány hely vállal autómosást, bőrönd fóliázást is. A parkoló igénybevételéhez mindenképp szükséges előre telefonon vagy on-line foglalnod. Velünk előfordult már, hogy későn kaptunk észbe és nem volt a kedvenc parkolónkban hely. Azt, hogy a mi kedvencünk melyik, egy másik posztban árulom el.

Árak: az olcsóbb buszozás és a drága reptéri parkolás között félúton. Egy 3 napos (nem feltétlenül 3*24 óra) parkolás 3500 - 4500 Ft attól függően, hogy hol, melyik helyen foglalod. Fizetni utólag kell, jellemzően lehet bankkártyával is. A sofőrök mindig kedvesek, gyorsan és biztonságosan juttatnak ki a reptérre, rossz tapasztaltunk még nem volt egyik társasággal sem.

Szerintem már legalább 8-10 ilyen vállalkozás üzemel. Könnyen megtalálod őket, csak írd be a Google-be a "reptéri parkolás" kifejezést, és már látod is a szolgáltatókat. További előnye, hogy ha esetleg picit hamarabb vagy esetleg késéssel érkeznél vissza Budapestre, akkor sem kell izgulnod a hazajutásod miatt, mivel nem vagy kötve semmilyen menetrendhez. Ha saját autóval közlekedsz és relatív olcsó megoldásra vágysz, akkor a mi tippünk határozottan ez.

További tippekért, élménybeszámolókért, kövess minket Facebook oldalunkon is!

50 komment
Címkék: utazasi trukk

A bejegyzés trackback címe:

https://100varos.blog.hu/api/trackback/id/tr3314334419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.11.01. 20:28:27

Sok éve a környékbeli parkolókat használjuk, vidékről nincs is más alternatíva...

PTom70 2018.11.01. 20:42:30

Jó összefoglaló. Egy kis kiegészítés: a 200E buszok éjszaka/hajnalban a Határ úttól/útig közlekednek.

totii 2018.11.01. 20:44:20

"Olcsóbban csak a M3 metró és az említett 200E busz visz ki a 2-es terminálhoz." - Ha az embernek nincs bérlete, és mondjuk a Nyugati, Zugló vagy Kelenföld környékéről indul, akkor a vonat és 200E olcsóbb (310+350 forint a 350+350 forint helyett) - persze ha nem kell pótjegy, ez napközben óránként három vonatra igaz.

totii 2018.11.01. 20:48:50

@totii: Az utolsó tagmondat a Nyugatiból/Zuglóból értendő, Kelenföldről félóránként jár vonat Kőbánya-Kispestre - a jegyár is eddig 310 forint, Ferihegyig már 370 forint.

macitalp 2018.11.01. 20:57:55

Felebarátaim! Ha Budapest belvárosából kell kijutnod, akkor tök mindegy hogy melyiket választod, mert minden a "gyorsforgalminak" csúfolt egysávos úton megy. Ha pechedre baleset van akkor taxival is, a 200E busszal is, saját kocsival is vagy bármivel ott állsz a dugóban és lekésed a gépet. Korlát van végig, csak megfordulni tudsz. Az Üllői út szintén 1 sáv és végig van lámpázva. München-ben ami csak tartományi főváros 1,6 millió lakossal, 2 (kettő) S-Bahn és egy U-Bahn vonal megy ki a repülőtérre. Orbanisztán,megaszánalom.

zenitó 2018.11.01. 21:33:48

@macitalp: Figyumán' nem Orbán építette a gyorsforgalmit. Sőt, én emlékszem egy kóka nevű pancserre is, aki valami puma módjára megígérte a reptéri gyorsvasutat és a Moszkva tér rendbetételét. Nem sikerült neki,pedig imádtam a kókanisztánt. Azt volt csak a tömény szánalom.

Naszta · http://naszta.hu 2018.11.02. 00:08:00

Van még repülőtéri kisbusz, kb. a busz és taxi keveréke. Kifelé menet mindig azzal megyek: 2000-3000 Ft egy út és plusz 1500 Ft-ért a security-n sem állsz sorban, mehetsz a business/staff bejáraton.

100VárosKrisz 2018.11.02. 00:24:21

@Eltévelyedés: Köszi, lesznek még ilyenek. :)

100VárosKrisz 2018.11.02. 00:25:37

@Naszta: Utánanézek. Mi eddig csak láttuk a kisbuszt, de egy korábbi keresésünk alkalmával olyan infót találtunk, hogy nagyon drága.

gabiiii 2018.11.02. 00:47:05

Az a lehetőség kimaradt, hogy megkérsz egy barátot, aki kivisz és visszahoz szívességből. Persze nem facebookosat, hanem igazit.

tamask 2018.11.02. 02:49:26

@gabiiii: na igen, engem annak idején mindig kivitt a barátnőm vagy a barátnőm apja kocsival a terminálhoz. Ez volt a legjobb megoldás, ritka az, amikor az egész család és az összes barátod is utazik és senki se tud kivinni a reptérre. Volt még Kőbányáról buszozás is, az is elviselhető volt. Bár én rég jártam már Ferihegyen...

ComLo 2018.11.02. 07:13:39

Noh igen @gabiiii: megoldása nekem is magától értetődő: ha távol laksz, és ritkán látogatsz haza, a család ki fog jönni érted a reptérre, és elutazásnál ki is visznek.

Amúgy érdekelne, extrém megközelítési mód, Ferihegyen lehetséges? Én egyszer Singapore-ban, hajnalban, valamiért azt találtam ki, hogy kisétálok a reptérre. Egy darabig ment is, de mikor már azt érzékeltem hogy az infrastruktúra, nem feltétlenül támogatja ezt az elképzelést, gyorsan beültem inkább egy taxiba (plusz abban az országban nem kifejezetten szerencsés, furcsán viselkedni). De Ferihegyre ki lehet menni, gyalog, vagy mondjuk biciklivel?

Burgermeister 2018.11.02. 07:24:35

@macitalp: nemcsak a gyorsforgalmi van, éppen ezért kerülöm ha repülőzök.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 08:48:31

1 metró, legrosszabb esetben HÉV vonal, amely a belvárosból, átszállás nélkül kivisz. Szégyen, hogy az Orbán kormány ezt se tudja megcsinálni.

Nagykörúton túli magyar 2018.11.02. 08:56:20

@zenitó: a macitalp-féléknek aztán hiába magyarázod. :D
A beszűkült, gyűlöletvezérelt tudatuk úgysem fogja fel. Nekik csak Orbán, Orbán, Orbáááááán, ennyi a kapacitásuk.
Kókáék csak felvették rá az 10000000000000000000000000000000000000 forintos hitelt, de sem Paks2, sem gyorsvasút, sem kórház, se semmi nem épült belőle.

Nagykörúton túli magyar 2018.11.02. 09:10:50

@math0: Minek csinálná, ha már az elődei megcsinálták:
"A terv kész, már csak a kormánynak kell megadnia a szabad jelzést a Ferihegyi repülőteret a Keleti pályaudvarral összekötő gyorsvasút megépítéséhez - értesült a Népszabadság. A lap írása szerint az államnak 2027-ig évente átlagosan 3.5 milliárd (2.8 mrd Ft rendelkezésre állási díj + jegyárkiegészítés), az utasoknak jegyenként 1500-2000 forintjába kerülne a Ferihegyi repülőtér új gyorsvasútja. A Ferihegy expressz (Ferex) néven jegyzett negyvenmilliárd forintos beruházás magánbefektetők bevonásával, 20 éves koncesszióban valósulna meg, a koncessziós tendert márciusban írná ki a gazdasági tárca. A gyorsvasút építése 2008-ban kezdődhetne, az első vonatok 2010-ben állhatnak be a légikikötő kettes terminálja alá."

Ja, mégsem. Pedig a hitelt felvették rá...

2018.11.02. 09:11:32

Korábban a 200E azért volt szívás, mert az éjstaka érkező járatokkal nem lehetett elérni. Volt valami éjszakai busz a dél-pesti buszgarázs felé, onnan átszállni lehetett (vagy a végallomásnál 923, de volt valami más is köztes megállónál). Ha jól tudom azóta bővült a 200E, már tovabb van éjszaka/hajnalban.

A 100E-t eddig akárhányszor láttam, tömve volt, míg a 200E-re mindig fel lehetett férni.

A vasuti elérésre valóban szükség lenne. Igazság szerint nem is a nagyvasúti remdszert, hanem a metrót kellene bővíteni. Látszólag felesleges lenne a reptérre, de egy ilyen fejlesztés miatt úgyis számos lakópark épülne a köztes megállók környékén, egy évtizeden belül megnövekedne a metró forgalma.

geod01 2018.11.02. 09:13:00

Tapasztalatom szerint a reptér környéki plusz transzferes megoldás már nem akkora deal. Régebben igen, de mióta a reptéri árak normalizálódtak, nem nagyon.
Pár száz forinttal jobban járhatsz összességében, főleg ha két nappal az indulás előtt jut az ember eszébe, hogy foglaljon (mivel a reptéren dinamikus az árazás), de cserébe sokkal több idő megy el vele; ergo korábban kell a reptérre indulni és később is érsz az autóhoz, mintha a reptéren parkolnál.
Tehát ár/érték arányban sokkal jobb a reptéren parkolni, az a pár perc séta, jórészt fedett járdán nem egy nagy cucc.

ComLo 2018.11.02. 09:42:58

@Zabalint: Ez minden ilyen témánál előkerül. Teljesen felesleges, és nagyon drága lenne a metrót kivinni oda.
- A Budapestinél nagyságrendekkel nagyobb reptereken sincs metrókapcsolat.
- A metró alapvető feladata, a belvárosi nagyon tömegek mozgatása, így annak a legnagyobb az áteresztőképessége.
- A Budapesti metró (a Köbányai legalábbis), alulról kapja az áramot. Mivel ez a felszinen elég veszélyes, nagyon drága lenne ott elvinni a sineket. Nem lehetne szintbeli kereszteződés, vádókorlát kellene végig a sinek mellé, stb stb.
- A vasuti sín viszont adott, ott megy végig a reptér mellett, egy utolsó, 1-2 km-es szakasz hiányzik csak.
- Ráadásul ha a vonatközlekedésbe kapcsolják be a repteret, az egyszerűen elérhetőbb lesz, nemcsak Budapest, hanem számos vidéki desztinációból.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 09:51:27

@Szél Bernadett börtönben van már?:

na a Fidióta megint olyan hülye, hogy hivatkozást nem ad.

és a Fidióta olyan hülye, hogy azt mondja, hogy Orbán azért nem bír megcsinálni valamit, mert tíz éve így meg így.

A Fidesz szavazók idióták, ti vagytok a magyar társadalom selejtjei

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 09:53:33

@geod01: látom nem nagyon utazgatsz. egy külföldinek az egy hercehurca, ha a reptérre kijutás bonyolultabb annál, minthogy "itt felülsz, ott leszállsz".

én se szeretem, ha egy országban, amelynek nyelvét nem beszélem, amely országban alig beszélnek angolul, ennél bonyolultabb a kijutás a reptérre.

Péter51 2018.11.02. 10:01:32

@math0: Te olyan vagy mint Móricka.Mindenről OV jut eszedbe.
Örökké ellenzékben maradsz.Szerinted hány Fidesz szavazót téritesz át a te oldaladra a mocskolódásoddal? Fizetett troll vagy vagy nagyon beszűkült tudatállapotú.

2018.11.02. 10:12:42

@ComLo:
Szófiát tudnám mondani jó példának erre, ott bizony a külvárosokban felszínen megy a metró, egy csőszerű szerkezettel elzárva, hogy ne legyen veszélyes. Ja, és kisebb város, mégis metrós reptér összeköttetése van.

A metrók folytatása a külvárosokban meg amúgy is fontos lenne. Hozzáteszem, idővel az egyre nagyob beépítettség miatt egyre nehezebb lesz megvalósítani. Érdekes, hogy a legtöbb nagyvárosban, Londonban is, a metró fele, vagy akár több is felszínen halad, Budapesten viszont inkább kb. a külvaros-belváros határon mindegyik félbeszakad, vagy át kell szállni hévre. Az, hogy rossz technikai megoldást választottak, nem érv, mert pl. felújítasoknál lehetne változtatni, de ez most sem történt meg (léteznek vegyes, alul- és felülszedésre is képes szerelvények).

A nagyvasút és a metró amúgy sem zárná ki egymást, de ha csak metró épülne, akkor nyilván annak is lehetne a Ferihegy vasútallomáson vagy más vasútálláson átszállási lehetősége, tehát nem lenne necces a vidéki megközelítés.

És igen vannak nagyvárosok a reptér metrós megközelítése nélkül, csak jellemzően ezekben a városokban nem a városhatáron, hanem azon kívül van a reptér. Meg van ahol S-Bahn szerű megoldás van, hangsúlyozom ez köszönő viszonyban sincs azzal, mikor egy vasúti fővonalra ráhúzzák a reptér helyi forgalmát. Frankfurtban példaul a reptér S-Bahn elérése párhuzamos a távolsági vasúttal.

Nagykörúton túli magyar 2018.11.02. 10:59:28

@math0:
"na a Fidióta megint olyan hülye, hogy hivatkozást nem ad."
Te tényleg ennyire primitív vagy? Ezt már én sem tudom elhinni. Egyszerűen kijelölöd, és google. Nem kell hozzá nagy ész. Ez nem volt a soros tankönyvekben, igaz? Szívesen, te ügyefogyott.

"és a Fidióta olyan hülye, hogy azt mondja, hogy Orbán azért nem bír megcsinálni valamit, mert tíz éve így meg így."
Nem hülyék vagyunk, csak nem fogjuk MÉG EGYSZER kifizetni. A szoclibsik felvették az 1000000000000000000000000000000 forintos hitelt, tessék megcsinálni abból! Orbánék alatt kurvára vissza kellett ezt a szép kis summát fizetnünk, pedig a visszafizetett pénzt akár erre is fordíthattuk volna. NEM FIZETJÜK KI KÉTSZER!
NEM FIZETJÜK KI KÉTSZER!
NEM FIZETJÜK KI KÉTSZER!
NEM FIZETJÜK KI KÉTSZER!
Gyurcsány/Demszky/a többi eladósító hazaáruló libsi akár a saját vagyonaikból is nekiláthatnának már végre! Nem ellenkezünk!
DE NEM FIZETJÜK KI KÉTSZER!

2018.11.02. 11:06:41

@ComLo: a Határ-úti állomás középső vágánya, eredetileg azt a célt szolgálta volna, hogy onnan induljon a majdani reptéri vonal (valószínűleg HÉV). Csak sajnos ebből nem lett semmi... Tehát már a 3-as (kék) vonal építésekor tervbe volt véve.

ComLo 2018.11.02. 11:47:58

@Zabalint: Amit mondasz az igaz, de a városnak vannak adottságai, amiket egyszerübb kihasználni, mint marha drágán átépíteni őket.
Azért (is) van a metró/hév váltás, mert a két közlekedési módnak alapvetően más a funkciója. A metró, mint legnagyobb áteresztő képességű valami, arra szolgál, hogy a belvárosi nagy tömegeket tudja gyorsan (föld alatt), nagy kapacítással szállítani. A metró óránként 20-30 000 ember szállítására van kitalálva, ami ferihegy napi forgalma. Persze, meg lehetne oldani, ki lehetne vinni, de van sokkal ésszerűbb, sokkal olcsóbb megoldás.
Persze az is igaz, általában nagyon el vannak mosodva a határok. Mi elővárosi vonat, mi metró, mi a belváros, mi a külváros. Ha valamilyen más megoldás lenne pesten, akkor lenne értelme, de főleg így metrófelújítás után, értelmetlen lenne (szerintem). Ráadásul, nem szeretnék politizálni, de részemről azt a verziót támogatnám, ami a legolcsóbban megvalósítható, abból talán kisebb szeletet lehetne kilopni.

ComLo 2018.11.02. 11:52:25

@mentolos lecsó: Olvastam róla valahol. Viszont már abban a tervben sem a metrószerelvények mentek volna ki a reptérre.
Én továbbra is azt tartom, hogyha már úgyis megvan a Metró+vasút összeköttetés Kőbányán (meg mellesleg a nyugatiban is), és a vonat úgyis, pár km hijján odaér a 2-es terminálhoz, akkor építsék már meg azt a rövidke kis szakaszt, minthogy speciális pályát építsenek 10 000X annyiért, 20 év alatt (+a tervezés).

ComLo 2018.11.02. 14:02:01

@Zabalint: Egyébként Budapesten is a városhatáron kivül van a reptér nem?
Amugy, szerintem, ha már fejlesztik a metrot a már meglévő igények alapján létező terveket kellene elsősorban megvalositani (Káposztásmegyer, 1-es metro meghosszabitás, 4-es metro meghosszabitás, 5-ös metro ...). Főleg hogy szerintem a reptér és környékét márcsak a zajterhelés miatt sem lenne szerencsés tovább fejleszteni és lakóövezetet pakolni oda. Az ott élő már most panaszkodnak a zaj miatt, nem lenne szerencsés ha pár nyugdijjas háztulaj helyett, lakotelepek állnának a reptér jövöbeni fejlődése ellen.

Punxsutawney Mormota 2018.11.02. 14:41:00

@Szél Bernadett börtönben van már?: Már megint hazudsz? Anyád tudja, hogy ez a munkád? :D Mutasd már meg kérlek azt a dokumentumot, amelyben erre veszik fel a hitelt! Ja nem tudsz? Akkor hazudsz, gumigerincű éhbértroll!

Punxsutawney Mormota 2018.11.02. 14:42:28

@Szél Bernadett börtönben van már?: Hazudóskám! Azonkívűl, hogy pocsék helyesírással örjöngsz, még mindig nem mutattál be egy linket, hogy hol vettek fel erre a fejlesztésre hitelt? Nem találod a választ a CAS-ban, szegény prolikám...? Úgy sajnállak. :D

Punxsutawney Mormota 2018.11.02. 14:45:58

@ComLo: A jelenlegi tervek szerint szárnyvasút lesz, de sajnos valahova a parkolók mögé tervezik a megállóját, pedig mennyivel szebb lenne, ha mondjuk bevezetnék a valamikor közeljövőben építendő 2C terminál alá, ahogy néhány kultúrországban van. Ahogy nézegettem a 2A-tól kb 400-500 méter séta volna, a 2B-től egy kicsivel több, télen, esőben stb-ben nem éppen kellemes séta felbőröndözve, de a mostani áldatlan állapotokat figyelembe véve még mindig jobb a semminél.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.11.02. 15:30:15

A 2-es metró az Örsig visz, onnan én a 85E-vel szoktam közvetlenül kimenni a Kökire, és onnan 200E. Kicsit lassú, de mégiscsak át kell vágni a fél városon. Alternatíva az M3-hoz.

Ha a Deák tértől a BKV buszai lassúak, akkor a "Nyugat-Európai buszos élmény" is lassú lesz, 3000-ért. Nincs engedélyük a föld feletti repülésre. Az viszont lehet, hogy kényelmesebbek az ülések.

Budapesten is van "shuttle" transzferjárat, a miniBUD, neten foglalható, a bel-belvárosból 4900 forint.

Ha valaki át akarja ugrani a várost, mert, monduk, Északról jön, akkor az M0 is jó, mert az is elmegy a reptér mellett.

@macitalp: "Ha pechedre baleset van akkor taxival is, a 200E busszal is, ..."

Ha pechedre baleset van, akkor mindenhol megáll a forgalom, nem csak Orbanisztánban, te surmó. A 200E egyébként nem a gyorsforgalmin megy, tud kerülni. Az Üllői út valóban lassú, de ott is van szökési lehetőség. Ha egyik sem tetszik, kocsival is mehetsz a Gyömrői úton, a gyorsforgalmi mellett, ott sem szorulsz be a csőbe.

@ComLo: "és a vonat úgyis, pár km hijján odaér a 2-es terminálhoz, akkor építsék már meg azt a rövidke kis szakaszt"

Szerintem is lehetne egy elvárhatóan kényelmes vasúti megközelítés, de nem metró, ahogy írtad is.

Gyalog? Szerintem megy, mert már sűrűn be van építve odáig minden, de jó kis séta lenne.

"Az ott élő már most panaszkodnak a zaj miatt, nem lenne szerencsés ha pár nyugdijjas háztulaj helyett, lakotelepek állnának a reptér jövöbeni fejlődése ellen."

Persze a zaj miatt ott olcsóbb a telek, amit megvesznek, ráépítenek, beköltöznek, majd ezután nagy a zaj, a reptér monnyonle. Sajnos tényleg félő, hogy a gazdátlanság meg az ide-oda tolt bankókötegek hatására oda is építkeznek, ahol tíz-húsz év múlva a reptérnek is szüksége lenne új területre. Már így is be van szorulva a köréfolyó városba. Tényleg zajosak a repülőgépek már Zugló felett is, de a lehetőségek korlátozottak.

nyúúúlacska 2018.11.02. 16:31:47

Gyakran utazom Amszterdamba egy napra, reggel az első géppel megyek és este az utolsóval jövök haza. 4:30-ra kell kint lennem a reptéren, egyetlen ésszerű megoldás a taxi. Este kb. 11 kor landol a gép, mivel mindig csak kézipoggyászom van, hamar kijutok, de szintén a taxi a leggyorsabb és legkényelmesebb. Árban nem igazán közelíti meg a taxi a repjegyét, mert a taxi oda-vissza kb. 14e Ft, a repjegy meg azért jóval több. Jövő hétre van például retur jegyem helyfoglalással együtt kb. 120ezerért, viszont december 14-re 7 ugyanezt kb. 80ezerért vettem (KLM)

altimus 2018.11.02. 16:58:05

@Zabalint: az m3 kivezetese lenne a legjobb megoldas. raadasul nem kellene minden szerelvenynek kimennie, boven eleg lenne ha minden 3. 4. metro menne ki, a tobbi kokirol fordulhatna is vissza. a mav terulete ott van, szomszedos a kokivel. raadasul vegig ott a palya, a plusz metro sineket csak melle kellene epiteni. egy sor ocska hazat kellene imren ehhez kisajatitani, plusz egy a gyorsforgalmi alatt atmeno alagut kellene. a nyugatiba meno dedikalt vonat aranak negyedebol kijonne, es ezerszer hasznalhatobb lenne.

Hajléktalanokat a CEUba! 2018.11.02. 18:10:01

@altimus: "egy sor ocska hazat kellene imren ehhez kisajatitani"

El tudod képzelni, hogy ezt hogyan lehetne ténylegesen megvalósítani? "Orbán elrabolja az emberek házát." A TASZ, a DK, a Momentum, minden faszkalap előugrana az üregéből, az eljárás elhúzódna úgy nagyjából tizenöt évig, aztán az Alkotmánybíróság új eljárásra utasít.

lezlidzsi84 2018.11.02. 19:01:10

@totii: Létezik átszállójegy 530 Ft-ért, azaz gyakorlatilag bármely metróállomásról vagy a 200E-s vonalát érintő bármelyik busszal el tudod érni a repteret az átszállójeggyel.

@macitalp: a 200E nem a gyorsforgalmin megy, delegációk közlekedési idejét leszámítva szinte bármikor el tudod vele érni a repteret, miközben röhögsz a beállt gyorsforgalmin szopókon.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:21:12

@Péter51:

"Mindenről OV jut eszedbe. "

sajnos ebben az országban ez a paraszt a fő maffiavezér, és ráadásul kézivezérléssel baszik el mindent.

"Szerinted hány Fidesz szavazót téritesz át a te oldaladra a mocskolódásoddal?"

egyet sem, de nem is ez a stratégia. amilyen idióta Fideszes vagy. te vagy olyan idióta, hogy mást stratégiát el se tudsz képzelni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:22:25

@Péter51: neked mindenről a Fidesz szavazók megtérítése jut eszedbe? erre vagy fixálva?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:23:19

@Zabalint: Bécs is tele van magasmetrókkal. sőt, ugye a piros metró felmegy a felszínre.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:30:06

@Szél Bernadett börtönben van már?: "Egyszerűen kijelölöd, és google."

a jó édes kurva anyádat ugráltasd! ez a te dolgod, ha nem végzed el a dolgodat akkor elmész a faszba, te Fidióta, idióta, geci barom!

addig én úgy veszem, hogy hazudsz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:31:18

@Szél Bernadett börtönben van már?: " A szoclibsik felvették az 1000000000000000000000000000000 forintos hitelt"

erre sem adott igazolást a Fidióta.

macitalp 2018.11.02. 20:36:27

@zenitó: @Szél Bernadett börtönben van már?: Igazad van Orbán a stadionokon kívül nem ígért semmi és ezt tartja is.

macitalp 2018.11.02. 20:41:20

@Androsz: Azok az útvonalak amelyeket ír mind 1 sávosak, azaz egy koccanástól is bedugulhatnak bármikor. A kötött pályás (S-Bahn, U-Bahn) elérhetőség egy fővárosnál alapkövetelmény lenne, csak ezt a kommentelők képtelenek felfogni.

macitalp 2018.11.02. 20:47:30

@zenitó: Figyú, olvasd már el még egyszer. Egy szóval sem írtam, hogy Orbán építette a gyorsforgalmit, vagy hogy Kóka jobban csinált bármit. A szerény szellemi képességű kommentelők kedvéért összefoglalom a lényeget két mondatban:
ORBÁN 8 ÉV ALATT EGYETLEN LÉPÉST SEM TETT ENNEK A HELYZETNEK A MEGOLDÁSÁRA.
EZEN SEMMIT NEM VÁLTOZTAT AZ, HOGY A KORÁBBI KORMÁNYOK MIT TETTEK VAGY MIT NEM TETTEK:

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.11.02. 23:04:41

@macitalp: Olyan környéken lakom, ahol kötöttpályás eszközzel, konkrétan villamossal közlekedhetek. Ámde néha egy-egy autós nem lát ki a fejéből, és nekimegy a villamosnak. A villamosforgalom onnantól kezdve órákon keresztül szünetel. De az autóforgalomtól elzárt pálya sem biztos megoldás, mert néha még a metró elé is beugrik egy-egy szerencsétlen, vagy meghibásodik valamelyik motorkocsi, onnantól kezdve a metróközlekedésnek is annyi. Ilyenkor bizony egy busz könnyebben jut túl az akadályon.

Persze mondhatjuk, elég gorombán, hogy akkor semmi sem biztos, az ember ne mozduljon ki a házából. De ez nem lehet álláspont. A repülőközlekedés épp elég bizonytalan már alapból is, nem kell a bizonytalanságot olyan tényezőkkel is súlyosbítani, hogy ha két órával korábban történik valami kis baleset, akkor én csak ezért is lekéshetem a gépemet. Nem a kötöttpálya a tuti megoldás, viszont a reptér eléréséhez szerintem is elvárható a megléte.

ComLo 2018.11.03. 06:40:38

@altimus: Azért arra kiváncsi vagyok, hogy jött ki, hogy egy kb 2 km-es vasuti kitérő hogy lett 4-szer annyi, mint megépíteni vagy 20 km hermetikusan elzárt speciális szakaszt (ugye az alultáplálás miatt), amit szintbe semmi nem keresztezhet, plusz megállókat építeni, plusz kocsikat beszerezni stb stb.

ComLo 2018.11.03. 06:48:09

@Androsz: Ennél is durvábbat mondok: Zuglóban már több társaság van, akik a zajártalom miatt, a reptéri forgalom korlátozását akarják elérni. Jelenleg ez leginkább túl lelkes buta emberekből, meg pár az esetből profitot remélőből áll. De ha oda lakóparkokat, és embereket telepítenek, ez a tömeg akkorára duzzadhat, hogy meghalgatják őket, és az rohadtul fájna mindenkinek.
süti beállítások módosítása