100 város

Külföldi városok élményei földön, vízen, levegőben

A zuhanycsap, ami kifogott rajtunk Brüsszelben

2018. november 05. 09:41 - 100VárosDóri

Az első posztok egyikében azt írtam, hogy a projektünk 0. kilométer köve az lehetett, amikor Krisz elhívott Kolozsvárra. Ez így is volt, azonban időrendi sorrendben Kolozsvár előtt sikerült még egy utat megcsípnünk, így lett az első közös utunk célpontja Brüsszel. Első közös út, egy cél van csak: ne legyen semmi gáz. Ez majdnem sikerült. Majdnem.

Trükkös zuhanycsap

Azt hiszem, mindkettőnk nevében mondhatom: sose gondoltuk volna, hogy egy zuhanycsap kifoghat rajtunk. Azonban a 4 csillagos, legmodernebb trendeknek megfelelően felszerelt hotel fürdőszobájában egy olyan csapra akadtunk, amelynek használatát sehogy sem tudtuk megugorni: bárhogy is próbáltuk, a csapot nem tudtuk úgy állítani, hogy a víz a zuhanyfejből jöjjön. A gyengébbek kedvéért piktogramokat is kihelyeztek a használathoz, azonban mi ezeket sem tudtuk megfelelően értelmezni. Mivel elég késő volt már, a recepciót nem szívesen zavartuk fel a "Hogy működik a zuhanyzó?" kérdéssel, így jobb híján az internetre támaszkodtunk. És láss csodát - egy elrejtett TripAdvisor-os kommentben megtaláltuk a választ: teljes váratlan módon, a zuhanycsövet kellett lefelé húzni. Ez a mozdulat pedig megindította a hőn áhított forró vizet a zuhanyfejből.

Krisz: "Tényleg nagyon vicces volt. Fél óra, három megnyitott böngésző ablak és ott voltunk, hogy nem tudunk zuhanyozni."

Bejutás Brüsszelbe

Az utazásunk időpontja egy májusi hétvége (péntek – vasárnap) volt. A repülő péntek este 7 óra körül indult, 9 óra után értünk Brüsszel Charleroi repterére. Innen Flibco busszal jutottunk be Brüsszelbe kb. 1 óra alatt. Javaslom, hogy már a repülőjegy megvásárlásakor ellenőrizd a busz jegyek elérhetőségét és árait, mert a jegyek a reptéren jóval borsosabb áron érhetőek el, mintha előre megvetted volna. A keresőben 4-5 hónapra előre tudsz foglalni, bankkártyával fizethetsz, a jegyedet pedig elektronikus úton kapod meg az e-mail címedre. Így biztosan mindig Nálad lesz, nincs szükség nyomtatásra, na meg persze félreteheted az izgulást is, hogy "jajj, csak a jegyeket otthon ne hagyjam".

A szállásunk Brüsszel számomra "üzleti negyedének" tűnő részén volt a Schuman metrómegállóhoz közel, ezért a buszpályaudvartól metróval utaztunk. A fentiekből kiderülhetett már, hogy aránylag későn, 10 óra után érkeztünk meg a hotelbe. A sötétben csak futtában megnézett épületekről később kiderült, hogy azok adnak otthon az EU Bizottság számos munkaszervezetének. Persze Brüsszelben ez nem meglepő. :)

Ahol Európa jövőjét alakítják

Másnap korán keltünk, mert két napunk volt megnézni Brugget és Brüsszel legfontosabb nevezetességeit. Brugge csodálatos, kapott külön poszot.

Szombaton Bruggeből visszaérve késő délután indultunk el felfedezni Brüsszelt. Annak ellenére, hogy Brüsszel egy aránylag könnyen megközelíthető célpont, és hogy szép idő volt, nagyon kevesen voltak a városban. Felfedező túránk Brüsszel Központi pályaudvarától indult. Az utcák és az épületek nagyon rendezett városképet mutattak. Sétánkat a Jubelparkban kezdtük, majd a park végén található diadalívnél készített kötelező szelfi után visszaindultunk Brüsszel klasszikus belvárosa felé. Elsétálunk az EU legfontosabb intézményei mellett, melyek - hétvége lévén - szinten teljesen kihaltak voltak. Korábban tanulmányaimból, jelenleg pedig munkámból kifolyólag sokat hallottam az EU egyes intézményeiről, működésükről, de ezek mindig olyan távoliak voltak. Emiatt nekem jó volt látni ezeket az épületeket, mert így eggyel közelebb kerültem ahhoz, amikről több éve csak olvasok. Jóllehet, ez másoknak csak unalmas épületeket jelentenek majd.

Krisz: "Nekem az egyik legnagyobb élményem ez volt a városban. Látni azokat az épületeket, ahol hétköznapokon azok az emberek sétálnak, ebédelnek, akik az EU jövőjét meghatározzák."

Az elengedhetetlen hűtőmágnes

Felfedező utunkat folytatva később a belváros felé vettük az irányt. A jó idő miatt sok helyi és turista is a Mont des Arts kertben pihent meg, ami tulajdonképpen egy kisebb park, azonban az elhelyezkedése érdekes: egy erősen lejtős (vagy emelkedős, ha a másik oldalról indulsz ;) ) részen található. A kerten végigsétálva és lefelé lépcsőzve kijutottunk a "sétálós utcás" rész szélére. Itt szerencsére hamar belebotlottunk egy szuvenír boltba. Ez azért fontos, mert mindig törekszünk arra, hogy minden városban, ahol jártunk, szerezzünk egy a város jellegzetességét visszaadó hűtőmágnest. Egy kicsit retró szokás, tudjuk, de mi szeretünk néha a hűtő előtt állva elidőzni azon, hogy mennyi szép helyen jártunk már.

Nyilvános pisilések

A végtelen számú szuvenírbolt mellett sok étterem és kocsma is található a térképen Ilot Sacré névvel jelzett városrészen - és persze itt áll a kihagyhatatlan pisilő fiú szobra (Manneken Pis) is. Sokan nem tudják, de a fiúnak van egy "párja" is, a pisilő lány szobra, amit egy eldugott zsákutcában (Impasse de la Fidélité) találsz meg. A kislány az utca végében, egy kerítéssel elzárt zugban látható. Ne lepődj meg, a zsákutcában egy (na jó, igazából sok) zsúfolt kocsma található, ha van szabad hely, ülj is be egy italra valamelyikbe. Nekünk sajnos nem sikerült, annyira tömve voltak a helyek.

Gofri minden mennyiségben

Ha Belgiumban jársz, bármilyen diétát is kövess, egy 30 percre kötelező felhagynod vele, ugyanis a leghíresebb belga édességet nem szabad kihagyni. Szerencsére szinte minden sarkon szembe jön egy waffel-es, úgyhogy hiába is laktál jól egy finom ebéddel vagy vacsorával, az örök mondás Brüsszelben is él: desszertnek mindig van hely!

A főbb nevezetességektől az Atomiumig

Vasárnap reggel a kijelentkezés után a hotel recepcióján hagytuk a csomagjainkat. Szinte kivétel nélkül minden szállásunkon lehetőség volt akár a korai érkezés, akár a későbbi távozás miatt a csomagjainkat a szálloda csomagmegőrzőjében letenni térítésmentesen. Ilyenkor ugyan van egy plusz utad a szállásra, azonban mindenképpen kényelmesebb ez, mint a 2-3 napi cuccaidat magaddal hurcolnod egész nap.

A gépünk csak este indult, így szinte a teljes napunk rendelkezésre állt még, hogy megnéztük a legnagyobb nevezetességeket, többek között a Királyi Palotát, a Városházát, és nem utolsó sorban az Atomiumot és a környező parkot. A 9 gömbből álló Atomium az 1958-as brüsszeli világkiállításra készült, és annak egyik fő attrakciója volt. Hosszú sétánk után még egy kellemes ebédre is volt időnk, majd indulás haza.

Brüsszel Charleroi reptere méretében, felszereltségében a budapestihez hasonló. A gép indulása előtt bármikor kimehetsz, és a reptér a körülményekhez képest elég elfoglaltságot ad a géped indulásáig. Update: 2018 októberében ismét jártunk a reptéren, jelenleg átépítés alatt van. A falakon díszelgő ígéretek szerint a munkálatok befejezésével nagyobb helyen, szélesebb választékkal és több szolgáltatással várja majd az utasokat a terminál.

Pár napos kiránduláshoz ajánlott

Összességében elmondható, hogy Brüsszel nagyon "hálás" úticél annak, aki még csak ismerkedik a pár napos külföldre utazással, mert a város egyszerűen és kényelmesen megközelíthető, a látványosságok szemet gyönyörködtetőek, a gofrik pedig egyszerűen varázslatosak.

További tippekért, élménybeszámolókért, kövess minket Facebookon is!

2 komment
Címkék: utazas

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.11.05. 18:24:22

Néhány apróság, bár lehet hogy késő: vannak magyar vállalkozók akik közel flibco árért kapuig visznek. Szabályos legális és megbízhatóak, saját honlappal és természetesen számlával.

Ha már EU intézmények, árdemes a Parlament látrogató köztontjába elnézni. Remek interaktív programokkal, a gyerkőcök valszeg imádni fogják.

A Jubelpark (Cinquantenaire) egy magyar szemmel felfoghatalanaul jó hadtörténeti múzeummal rendelkezik, rengeteg igzalmas cuccel (igazi vadászgépek lógnak a fejünk felett, van amibe fel is lehet mászni, tankok, naszádok és egy rakás 18. századi harcifelszerelés). Szóval igazi gyerek vagyis inkább apuka-paradicsom :)

A másik oldalon pedig az Autoworld, ami a világ egyik legjobb autómúzeuma (na jó a top10 második felében), remek időszakos tárlatokkal (kedvencem a tavalyi Ferrari egzostive.com/az-autoworld-kiallitasa-a-70-eves-ferrari/ ), de az állandó tárlat sem piskóta, Bugattikkal, Minervákkal és Duisenbergekkel (ez speciel a BMW időszakosa, de van pár kép az állandó tárlatról is: egzostive.com/a-bmw-100-eve-az-autoworldben/ ).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.11.05. 18:24:56

Meg persze csokigyár, csoki múzeum, autóval a Hergé múzeum is érdekes lehet.